تزریق واکسن نوبت سوم به ۱۱۵ هزار نفر در ساوه و زرندیه

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۸۰۳ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۴۵۷
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۱۱۵ هزار و ۲۹۲ نفر از ساکنان شهرستان‌های ساوه و زرندیه تا پایان روز نهم اسفندماه نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از ایرنا، دکتر «محمود کریمی» روز سه‌شنبه به ایرنا، گفت: با توجه به اینکه ساوه همچنان از شهرهای قرمز کرونایی استان مرکزی و کشور محسوب می‌شود، تزریق نوبت سوم واکسن از مهمترین راهکارهای حفاظت از شهروندان در برابر ابتلا به این ویروس و خارج شدن از شرایط قرمز کرونایی است.

وی تاکید کرد: در حالی که زمان چندانی تا ایام تعطیلات نوروزی باقی نمانده و احتمال افزایش مسافرت شهروندان و همچنین ورود مهمانان نوروزی به مناطق ساوه و زرندیه وجود دارد، توصیه اکید به مردم این است که حتما با رفتاری مسئولانه در قبال سلامت خود و همنوعان به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نوبت سوم را دریافت کنند.

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون و در مجموع، ۶۵۰ هزار و ۶۹۲ دز واکسن کرونا به مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه تزریق شده است.

وی ادامه داد: ۹۱.۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال این مناطق یک نوبت، ۸۵.۵ درصد ۲ نوبت و ۳۸.۷ درصد از جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ساوه و زرندیه نوبت سوم را تا پایان روز نهم اسفند دریافت کرده‌اند.

به گفته دکتر کریمی، اکنون ۴۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های ساوه و زرندیه تحت مراقبت و بستری قرار دارند و در مجموع از آغاز شیوع این ویروس در اسفند سال ۹۸ تا امروز، ۵۷ هزار و ۹۰۰ نفر مبتلا شده‌اند.

وی، همچنین شمار قربانیان کرونا در ساوه و زرندیه را طی ۲ سال اخیر، ۶۶۴ نفر اعلام کرد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه واکسیناسیون در ساوه تزریق دز سوم


نظر شما :