عدم اطلاع وزارت بهداشت از درصد بستری شدگان و فوتی های کرونا که واکسن زده یا نزده اند، صحت ندارد

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۵ کد : ۱۷۸۷ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۶۵۶
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه آمار متقن و مورد اعتماد به سهولت، گردآوری نمی شود و به پژوهشی عمیق نیاز دارد، گفت: منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از وبدا، مهندس محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به انتشار خبری مبنی بر عدم اطلاع وزارت بهداشت از آمار درصد بستری‌شدگان و فوتی‌های کرونا که واکسن زده یا نزده‌اند، اظهار کرد: علی رغم حضور در جلسه ای مهم پس از تماس های مکرر یکی از خبرنگاران پرتلاش و بااخلاق حوزه سلامت، پاسخگوی ایشان شده و دوستانه درخصوص سوال وی مبنی بر ارائه آمار بستری و فوتی های واکسن زده کرونا، توضیحاتی دادم. به ایشان اعلام کردم که به دلیل حضور در جلسه در حال حاضر هیچ آماری برای ارائه ندارم.

 
وی ادامه داد: توضیح دادم، مطالعاتی که در حوزه تحقیقات وزارت بهداشت انجام شده، هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است که اگر به سرانجام رسیده بود به خبرنگارانی که طی یک تا دو ماه گذشته از خبرگزاری های دیگر به دنبال پاسخ همین سوال بودند، ارائه می‌شد.
 
مهندس هاشمی تصریح کرد: به خبرنگار محترم توضیح داده شد که فعلا به آنچه بارها متخصصان و اهل فن مبنی بر اینکه واکسیناسیون در پیشگیری، بستری و تعداد فوتی ها تاثیر قابل انکار دارد، مطرح و اعلام شده که ۹۰ درصد از افراد بستری در بیمارستان ها را افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند، تشکیل می دهند اکتفا کنید تا پس از نهایی شدن، آمار در خدمت رسانه ها قرار داده شود.
 
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از آنجایی که خبرنگار گرامی نگاه ساده انگارانه ای به جمع آوری آمار داشت و ارائه آمار را تنها ضرب و تقسیم چند عدد تلقی می کرد، در گفتگویی دوستانه شرح دادم که آمار متقن و مورد اعتماد به این سهولت که در تفکر شما است، گردآوری نمی شود و به پژوهشی عمیق نیاز دارد.
 
وی افزود: چرا که منابع تهیه چنین آماری متعدد بوده و نیاز به ویرایش دارند. البته مجدد تاکید کردم که بهتر است صبوری کنید تا به زودی نتیجه نهایی در اختیار شما، دیگر دوستان خبرنگار و مردم قرار داده شود.
 
مهندس هاشمی در پایان تاکید کرد: لذا هرمطلب دیگری به غیر از موضوعاتی که مطرح کردم، به عنوان مصاحبه با اینجانب تلقی نمی شود.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه آمار واکسن


نظر شما :