برگزاری همایش تجلیل از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (واکسیناسیون و رهگیری بیماران کرونایی)

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۰ کد : ۱۶۸۴ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۷۵۳
دکتر "محمود کریمی" گفت: در شرایط کرونایی ۶۵۰ نفر در ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند و اگر طرح شهید سلیمانی و تلاش جهادگونه در پیشگیری و درمان نبود، جمعیت فوتی کشور فراتر از این آمار بود.

به گزارش روابط عمومی ساوه به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: آوینی‌های امروز، با قلم توانای خود ایثار و مجاهدت‌های دوران کرونا را روایتگری کنند.

سرهنگ پاسدار حجت‌الله دستجانی چهارشنبه ۱۵ دیماه در همایش تجلیل از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی(واکسیناسیون و رهگیری بیماران کرونا) که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: از دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی روایتگری نشد و امروز باید تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس را مرور کنیم اما اگر مجاهدت و ایثار ملت ایران در دوران کرونا به خوبی روایتگری شود یک اقدام ماندگار و ایثارگونه در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اراده الهی منجر به همبستگی ملی برای مبارزه با کرونا شد، افزود: با شیوع کرونا یک جهاد عمومی در همه زمینه‌ها در کشور صورت گرفت و در کنار مبارزه با کرونا مردم با لبیک به فرمان رهبری با شرکت حداکثری در طرح مواسات و کمک‌های مومنانه صحنه‌های بی‌بدیلی از ایثار و شهادت را به تصویر کشیدند.

فرمانده سپاه ساوه همبستگی و ایثار در دوران کرونا را مانند ایثار و مجاهدت دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: روایتگری درست از دوران کرونا و شرایطی که در کشور بوجود آمد موجب خواهد شد تا آیندگان قضاوت صحیحی از رفتار مردم در این شرایط داشته باشند.

وی تصریح کرد: ایثار و گذشت مردم منجر به تقویت هم افزایی و راه اندازی تشکل های مردمی برای مبارزه با کرونا شد که این یک ارزش بزرگ است و به عنوان حلقه مفقوده نظام مدیریت غرب به شمار می‌رود. جامعه دینی ملت ایران سلامت نفس دارند و با تمکین به قانون به میدان آمدند و یک جهاد همه جانبه برگرفته از مسئولیت اجتماعی شکل گرفت.

دکتر محمود کریمی گفت: نیروهای جهادی با غیرت سردار سلیمانی و مشارکت آحاد مختلف مردم اقدامات ارزشمندی را در پیشگیری و درمان کرونا انجام دادند که در تاریخ خواهد ماند گرچه در هنگام غربالگری برخی طعنه‌ها، سرزنش‌ها و توهین‌ها هم دیدند اما دلسرد نشده و با تمام توان کار را ادامه دادند.

وی بیان کرد: سربازان گمنام عرصه سلامت پا در راهی گذاشتند که شهید سلیمانی برای آنها ترسیم کرده بود و نشان دادند که با روحیه جهادی و انقلابی می‌توان از هر بحرانی با موفقیت عبور کرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به تاب آوری مردم ایران در مقاطع بحرانی و سخت اشاره کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران با ایثار و تاب آوری بالا در مقابل دشمن ایستادند و در مبارزه با کرونا نیز حوزه سلامت در کنار مردم و نیروهای جهادی بود. آنها با اجرای طرح شهید سلیمانی در مقابل کرونا ایستادند و امروز با افتخار باید بگوییم که در ۲۰ روز گذشته حتی یک مورد فوتی کرونایی هم در ساوه و زرندیه گزارش نشده است.

دکتر مجتبی ذکایی افزود: پوشش واکسیناسیون دُز اول و دوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال ساوه و زرندیه به ۹۰ درصد و دُز سوم به ۱۲ درصد رسیده است و تلاش خواهیم کرد در کوتاهترین زمان ممکن به بیش از ۷۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵۰ هزار دُز در مجموع در ساوه و زرندیه واکسن تزریق شده است، گفت: موثرترین موارد در پیشگیری از اُمیکرون، رعایت پروتکل‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری و تهویه هوایی مناسب همچنین تزریق دُز سوم واکسن است.

در این آئین که با حضور سرپرست فرمانداری ساوه، مسئولان دانشکده علوم پزشکی و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد از فعالان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (واکسیناسیون و رهگیری بیماران کرونا) با اهدای لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزاری همایش حاج قاسم سلیمانی طرح حاج قاسم واکسیناسیون


نظر شما :