کلنگ احداث مرکز قلب بیمارستان مدرس ساوه به زمین زده شد

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۶ کد : ۱۴۴۸ اخبار و رویدادها اخبار خیرین
تعداد بازدید:۹۹۳
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و مجمع خیرین سلامت و به همت خانواده خیر ساوجی کلنگ احداث مرکز قلب مجتمع درمانی بیمارستان شهید مدرس و ۱۷ شهریور ساوه بر زمین زده شد.

کلنگ مرکز قلبرئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه شنبه ۱۰ مهرماه در این آئین با تاکید بر لزوم تحول در حوزه سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی با تامین زیرساخت‌ها، گفت: پیش‌بینی زیرساخت‌های حوزه سلامت به ویژه خدمات تخصصی ویژه با توجه به رشد جمعیتی یک اولویت است.

دکتر مهدی مصری افزود: شاخص جمعیتی ساوه و زرندیه ایجاب می‌کند که ۵۰۰ تخت بستری احداث شود که با ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس ساوه به شاخص استاندارد میزان تخت بستری نزدیک خواهیم شد.

وی احداث مرکز قلب و مدیریت بیماران مبتلا به سکته مغزی را از نیازهای مهم در هر شهرستان دانست و گفت: با رایزنی از طریق انجمن قلب ایران و کمیسیون ماده ۲۰ مجوز احداث مرکز قلب در ساوه اخذ شد و به همت خیر ساوجی خانم "رأفت خلج هدایتی" و به یاد همسر مرحوم ایشان سرهنگ "مرتضی خلج هدایتی" در چهار طبقه و با پیش‌بینی بخش‌های مختلف اورژانس مرکز قلب، مرکز جراحی، بستری، آنژیوگرافی و ICU احداث خواهد شد.

دکتر مصری افزود: پیش‌بینی می‌شود احداث این پروژه  ۹ الی ۱۲ ماه به طول بینجامد و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم داشته باشد که بخش اعظمی از  این مبلغ توسط خانواده خلج هدایتی و مابقی نیز از اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور نیز با اشاره به اینکه آمار بیماران قلبی در کشور بسیار بالاست، گفت: ایجاد مراکز درمانی تخصصی در حوزه بیماران قلبی یک نیاز مهم است که خوشبختانه احداث آن در ساوه عملیاتی شده است.

سید محمد طباطبایی با اشاره به پیشگامی خیرین از بخش دولتی در احداث مراکز خیرساز اظهار کرد: کارهای خیرخواهانه یک صدقه جاریه است که علاوه بر اینکه مردم از خدمات آن استفاده می کنند توشه ای برای آخرت انسان است.

فرماندار ساوه نیز گفت: این پروژه خیرساز یکی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان است و انفاق در حوزه سلامت بهترین نوع مشارکت خیرخواهانه بوده و چون برای حفظ جان و سلامت مردم هزینه می‌شود از اجر و قرب بیشتری در نزد خدا تعالی برخوردار است.

علی میرزایی افزود: ساوه از جمله شهرهایی است که بخشی اعظمی از بیماران غیرواگیر دار آن را بیماران قلبی تشکیل می دهند و احداث مرکز قلب در این شهرستان یک ضرورت است و خوشبختانه با مشارکت خیر نیک اندیش عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام

 

کلید واژه ها: کلنگ احداث مرکز قلب بیمارستان مدرس ساوه دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :