سخنگوی وزارت بهداشت؛

از قله خیز چهارم کرونا عبور کرده‌ایم اما وضعیت کاملا بی‌ثبات است

۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۱۵۳ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۵۵۰
دکتر سیما سادات لاری در جریان بازدید از دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه در حال حاضر کشور از قله پیک چهارم در حال عبور هست گفت : خوشبختانه در مرحله نزولی شدن بیماری و کاهش آمار بستری اما در وضعیت بی‌ثباتی هستیم.
از قله خیز چهارم کرونا عبور کرده‌ایم اما وضعیت کاملا بی‌ثبات است

به گزارش وب‌دا ساوه، امروز چهارم خرداماه، در بازدید یک‌روزه از دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت نگران نمونه‌های ویروس جهش یافته در استان‌های جنوبی خصوصاً در بوشهر، فارس، سیستان و بلوجستان و هرمزگان هستیم و این ۴ استان از نظر ویروس‌های جهش یافته برای ما نگران کننده هستند. 

وی با اشاره به اینکه در استان‌های جنوبی و تهران روند نزولی بیماری کند است اضافه کرد: در پیش بودن انتخابات خصوصاً انتخابات شورای شهر که بعضا تصاویر و گزارشاتی از تجمعات انتخاباتی بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دست ما میرسد میتواند زنگ خطری برای رسیدن به موج پنجم بیماری باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت موج چهارم را تجربه سختی برای کشور دانست و گفت: در موج چهارم بیماری سریع پیشرفت کرد و آمار بستری به شدت بالا رفت اما تدابیر خوبی اندیشیده شد و با مدیریت خوب در بیمارستان‌ها توانستیم آمار فوتی‌ها نسبت به بستری را کاهش دهیم.

دکتر لاری افزود: مدیریت خوبی در موج چهارم شکل گرفت و اگر غیر از این بود و آمار فوت نسبت به بستری مانند موج‌های قبلی می‌بود شاهد وضعیت نابسمانی در خصوص فوتی‌ها در کشور بودیم.

وی با ابراز نگرانی در خصوص احتمال شیوع موج پنجم نیز گفت: پیشنهاداتی در خصوص تعطیلات پیش رو در ستاد کرونا مطرح شده که امیدواریم تصمیمات لازم زودتر اتخاذ شود تا با اعمال محدودیت در ایام تعطیلات خرداد ماه و همچنین بحث‌های انتخاباتی از شیوع زودهنگام موج پنجم جلوگیری کنیم.

دکتر لاری سرعت واکسیناسیون در کشور را قابل قبول دانست و افزود: هنوز درصد قابل قبولی از جامعه واکسینه نشده‌اند تا اثرگذاری آن را در جامعه ببینیم لذا همچنان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشت تاکید میشود.

دکتر لاری در پاسخ به سوالی در خصوص حضوری شدن آموزش نیز گفت: سعی بر این است که در مهرماه امسال آموزش‌های دانشجویان و دانش آموزان بصورت حضوری باشد بنابراین برای اجرای این امر باید تدابیر لازم برای واکسیناسیون دبیران، دانشجویان و اساتید صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص جلساتی برگزار خواهد شد تا واکسن مورد نیاز برآورد و در صورت تامین آموزش را حضوری کنیم در غیر اینصورت بر اساس واکسن موجود برنامه ریزی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.


نظر شما :