روند موفق واکسیناسیون در عین نگرانی از عادی انگاری

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۲ کد : ۱۱۱۸ سلامت
تعداد بازدید:۴۸۸
روند تزریق واکسن کرونا به گروه بالای ۸۰ سال در شهرستان های ساوه و زرندیه انجام شد و از روز گذشته این عملیات برای افراد ۷۵ ساله و بیشتر آغاز شد؛ نکته مهم این است که از هشت هزار دُز واکسن تزریق شده در ساوه تاکنون هیچ گونه عوارضی گزارش یا مشاهده نشده است.
روند موفق واکسیناسیون در عین نگرانی از عادی انگاری

به گزارش وبدا ساوه به نقل از ایرنا، تعیین نوبت تزریق واکسن به آن دسته از افراد بالای ۷۵ سال که در سیستم بهداشتی شهرستان ساوه یعنی مراکز و خانه های بهداشت پرونده دارند از طریق تماس تلفنی انجام می شود اما افرادی که با آنها تماس گرفته نمی شود، می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در این خصوص نام نویسی کنند تا به زودی با آنها نیز تماس حاصل شود.

خوشبختانه تاکنون بیش از بیش از هشت هزار دُز واکسنی در ساوه و زرندیه تزریق شده است که هیچ گونه عارضه جدی گزارش نشده است؛ بنابراین از گروههای هدف درخواست می کنیم که با خیالی آسوده برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

محل های تزریق واکسن در شهر ساوه و روستاهای نزدیک در حوزه علمیه امام صادق (ع) جنب مصلی است و از شنبه مرکز شماره ۲ واکسیناسیون هم در خیابان مدرس و دبستان امید راه اندازی خواهد شد. ضمن اینکه در شهر آوه و روستاهای طراز ناهید و قشلاق کُرد و همچنین مراکز بهداشتی غرق آباد، نوبران و جوشقان نیز تزریق واکسن با فراخوان قبلی انجام می شود اما افراد مشمول بهتر است برای اطمینان در سامانه مذکور نام نویسی کنند.

 از همه گروههای سنی ۶۵ سال به بالا نیز درخواست می کنیم که با حوصله به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند تا در زمان شروع واکسیناسیون برای گروه سنی شان بتوانند از واکسن استفاده کنند.
 گروه سنی ۷۵ سال به بالا که تابحال با انها تماس گرفته نشده است نیز در اسرع وقت و در هفته جاری ثبت نام کنند تا به محل واکسیناسیون دعوت شوند.

هر چه ما امروز در تزریق واکسن برای سالمندان و سایر گروههای پرخطر بهتر عمل کنیم، میزان بستری و مرگ هم به همان میزان کاهش می یابد.
اما باید همه شهروندان به این مساله توجه جدی داشته باشند که هر گونه عادی انگاری امروز، بلای بزرگی برای فردای جامعه خواهد بود و نباید مرتب این تجارب تلخ را تکرار کنیم.
مساله ای که امروز ما را نگران می کند، شروع عادی انگاری با تصور تمام شدن کرونا است در حالی که هنوز در شرایط نارنجی و بسیار شکننده ای قرار داریم و اتفاقا در شرایطی مثل امروز باید رعایت پروتکل ها تشدید و خود مراقبتی انجام شود.

مردم در صورتی که به اتوبوس ها، پاساژها، مغازه ها  مطب ها، بانکها،  باشگاها و اماکن عمومی مشابه مراجعه می کنند حتما از ۲ ماسک استفاده و فاصله گذاری را رعایت کنند.

با توجه به شرایط خاص ساوه که کارگران خارجی در بخش صنایع حضور دارند و اینکه کریدور شمال به جنوب و مرکز به غرب کشور است که مسافرین و رانندگان زیادی با سبک زندگی و سوش های مختلف از آن عبور می کنند، سطح آسیب پذیری این شهرستان افزایش یافته است لذا خواهشمندیم که دوباره دچار عادی انگاری نشویم و همانگونه که می دانیم یکی از شهرهای استان مرکزی از دیروز مجددا به شرایط قرمز بازگشت و محدودیت ها نیز اعمال شد؛  بنابراین دستورالعمل ها را جدی بگیریم و بدانیم که بدتر یا بهتر شدن شرایط در شهرستان های ساوه و زرندیه مربوط به رفتار و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و جدی و خطرناک دانستن شرایط حتی در وضعیت نارنجی است.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :