شمار فوتی های کرونا در ساوه و زرندیه ۷۵ درصد افزایش یافت

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۰۴۲ اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۸۴۲
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: میزان جانباختگان کرونا در این شهرستان و زرندیه در فروردین امسال نسبت به ماه قبل از آن ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش وب دا ساوه، دکتر «محمود کریمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حالی که شمار جانباختگان کرونا در آخرین ماه سال گذشته هشت نفر بود اما بعد از تعطیلات نوروزی و با آغاز موج چهارم شیوع ویروس موارد فوتی در ساوه و زرندیه تا پایان فروردین به ۲۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: آمار مثبت سرپایی شهرستان های ساوه و زرندیه در اسفند پارسال ۵۲۵ مورد بود که در فروردین به ۲ هزار و ۴۱۶ نفر معادل ۷۸ درصد افزایش یافت.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین موارد ابتلای مثبت منجر به بستری در فروردین امسال را ۴۱۱ نفر عنوان کرد و گفت: قبل از شیوع پیک چهارم و در ماه قبل از آن تعداد بستری ها ۴۷ نفر بود که نشان از افزایش ۸۸ درصدی دارد.

وی گفت: با آغاز موج چهارم در ساوه و زرندیه شمار تست های سریع که نتایج آنها ابتلای قطعی افراد را نشان می داد در فروردین گذشته یکهزار و ۴۰۱ مورد بود در حالیکه این میزان در اسفند پارسال ۲۹۱ مورد بود که افزایش ۸۲ درصدی دارد.

دکتر کریمی در مورد عملکرد واحد سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی ساوه در دوران پیک چهارم کرونا، گفت: تعداد کل بازدید از گروههای شغلی ۵۱۴ مورد و تعداد اماکن و صنوف ناقض دستورالعمل های بهداشتی پلمب شده نیز ۴۹ مورد است.

به گفته او، تعداد کل بازدید های در قالب گشت مشترک با اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی ۳۱۹ مورد و تعداد کل اماکن و صنوف پلمب شده در برنامه گشت مشترک نیز ۳۳ مورد است.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از ارائه ۹۱ فقره اخطار به صنوف مختلف در همین مدت خبر داد.

شمار کل مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه از آغاز شیوع این ویروس در اسفند سال ۹۸ تاکنون از مرز ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد و در همین مدت ۳۶۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.


نظر شما :