کرونا در ساوه؛ فراتر از قرمز

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲ کد : ۱۰۱۰ اخبار کرونا ویروس اخبار ویژه
تعداد بازدید:۸۱۵
سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در ساوه و زرندیه بعد از تعطیلات نوروزی امسال کاملا مشهود است و به گفته مسئولان از وضعیت قرمز به سمت سیاه پیشروی می کند.
کرونا در ساوه؛ فراتر از قرمز

به گزارش وب‌دا ساوه، آمارهای دانشکده علوم پزشکی ساوه تا قبل از آغاز سال جدید نشانه های امیدبخشی از کنترل شیوع کرونا داشت اما تنها چند روز تعطیلی و بی خیالی ها کافی بود تا در سال جدید به طور متوسط ۲۰۰ مبتلا در هر شبانه روز شناسایی شوند و مرگ و میرها هم از سر گرفته شود.

آنچه که از مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا بر می آید، در روزهای اخیر بخصوص یک هفته گذشته که دستور تعطیلی مشاغل تعیین شده برای مدت ۱۰ روز صادر شد این مسأله در ساوه چندان جدی گرفته نمی شود و اغلب مغازه ها و بازارها دایر هستند و شهروندان حتی راهی برای بردن خودرو به دریاچه تفریحی و بوستان بام ساوه با کنار زدن موانع هم یافته اند؛ البته بازار سنتی و مسقف شهر تعطیل شده است.

اما در همین مدت بازارهای روز میوه مانند پنجشنبه بازار میدان یل آباد، بازار دستفروشان در حاشیه بلوار خلیج فارس و مراکز تجمع وانت بارها در میادین فلسطین، شهرک فجر و مکان های دیگر دایر هستند و کمترین رعایت هم در خصوص پروتکل های بهداشتی نمی شود.

با اینکه اتحادیه اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه پای کار هستند و همواره اخباری از پلمب مراکز متخلف مانند آرایشگاه ها، بنگاه های املاک، باغات اطراف شهر و تالارهایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند به گوش می رسد اما واقعیت آن است که حجم اقدامات بازدارنده برای شهرستان قرمزی چون ساوه کافی نیست و قاطعیتی به مراتب بیشتر از قبل می یابد.

بر اساس اعلام سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در شبانه روز گذشته ۱۹۹ فرد مبتلا به کرونا در این شهرستان و زرندیه شناسایی شدند و یک تن هم جان خود را از دست داد.

دکتر محمود کریمی اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل ها از قبیل ماسک زدن در این شهرستان بسیار کاهش یافته است و از سویی از هر ۱۰۰ نمونه آزمایش دست کم ۶۰ مورد مثبت و مبتلای قطعی هستند.

وی گفت: ظرفیت تخت های بیمارستان های ساوه و زرندیه در حال تکمیل است و اگر شهروندان با مشاهده نخستین علایم حتی سرفه های مختصر به سرعت خود را به مراکز بهداشتی و منتخب کووید۱۹ معرفی کنند، با مراقبت خانگی یا حداکثر سه روز بستری در بیمارستان به احتمال زیاد بهبود خواهند یافت اما مراجعه دیرهنگام عاملیست که فرد به دلیل پیشرفت ویروس گاه تا ۲ هفته تخت های ما را اشغال کند و فضا برای مبتلایان جدید کاهش می یابد.

وی افزود: به طور کلی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰  نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه مبتلا شده اند و متاسفانه در همین مدت ۳۵۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دکتر کریمی ابراز داشت: در حال حاضر ۱۶۷ نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه علائم کرونا، مشابه علائم سرماخوردگی به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و یا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

دکتر کریمی تاکید کرد: افراد در صورت انجام تست کرونا تا مشخص شدن نتیجه، حتما قرنطینه خانگی را بطور کامل رعایت کنید.

کلید واژه ها: کرونا موج چهارم کرونا وضعیت قرمز در ساوه


نظر شما :