به همت مجمع خیرین سلامت و دانشکده علوم پزشکی ساوه مرکز خدمات جامع سلامت نورعلیبیک افتتاح شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۵ کد : ۳۲۰۰ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۷۶۰
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، آئین افتتاح این مرکز با حضور سرپرست دانشکده، معاون مشارکت‌های مردمی رسانه مجمع خیرین سلامت کشور، مدیرکل خیرین و سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، امام جمعه شهرستان ساوه اعضا شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری و معاونین و مدیران دانشکده و جمعی از خیرین حوزه سلامت برگزار شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در سخنانی، بهره‌برداری این مرکز را تجلی مشارکت خیرین، مسئولین و مردم دانست و ضمن تجلیل و قدردانی از خیرین حوزه سلامت، خیرین خارج از کشور، سرمایه‌گذاری ایشان در حوزه سلامت را از برجسته‌ترین مصادیق کار نیک و پسندیده عنوان نموده و گفت: خیرین حوزه سلامت شالوده و مهره اصلی دستیابی به عدالت اجتماعی در مناطق محروم هستند.

امام جمعه شهرستان ساوه نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرپرست دانشکده، معاونین و مدیران و حضور پررنگ خیرین گفت: اسلام با دو ستون عبادی و سیاسی که لازم و ملزوم همدیگر هستند. مردم ستون سیاسی دین در هر جامعه هستند که سلامت و آرامش در جامعه باعث ایجاد جامعه‌ای پویا و فعال است، پول ستون سیاسی به حساب می آید اگر دست مردمان نیک باشد در جا و مکان خیر مثل حوزه سلامت و پایگاه ها و مراکز و بیمارستان خرج خواهد شد.

دکتر کریمی مرکز جامع سلامت نورعلی‌بیگ را نمونه بارز مشارکت خیرین دانست که در زمینی به وسعت ۹۲۵ متر مربع، در دو طبقه به ثمر رسیده است. این مرکز دارای پزشک، دندانپزشک، مراقب سلامت و مامایی داروخانه، مشاوره روان و تغذیه، واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای و پنج پانسیون پزشکان و یک سرایداری است و جامعه ای به تعداد ۳۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است که علاوه بر رفع نیازهای مردم توانسته در ارتقا سطح بهداشت مردم نیز مفید باشد.

دکتر طباطبایی با قدردانی از موسسه نیک گامان جمشید تهران و خانم "دلفریب فنایی" از خیرین خارج از کشور وابسته به این موسسه که سبب خیر و برکت شده است گفت: در عرصه سلامت موضوع پیشگیری و پژوهش در اولویت اول قرار دارد و به عنوان سفیر سلامت پیام ما را به ایرانیان خارج از کشور برسانید. مجمع سلامت کشور جایی امن برای خدمت به مردم است که این مرکز گواهی بر این پیام است.

دکتر سید محمد طباطبایی در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از خیر محترم یزدان پناه و مجمع خیرین شهرستان ساوه، حاج مرتضی صبوحی و خانم فاطمه قسمتی با اشاره به همدلی دانشگاه و خیرین گفت: بهترین و ارزنده ترین ساخت و سازها در ساوه صورت گرفته است که نمایانگر همدلی دانشکده علوم پزشکی ساوه با خیرین حوزه سلامت می باشد.

در این مراسم دکتر کریمی در سخنانی از همه تلاشگران و دست‌اندرکاران و مسئولین امر، در زمینه ارتقا حوزه سلامت شهرستان ساوه خصوصا در مناطق محروم، تشکر و قدردانی نمود و در پایان مراسم اهدا لوح تقدیر انجام شد.

همچنین دکتر "نعمت‌اله عزیزی" سرپرست معاونت توسعه دانشکده در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از خیرین سلامت، از پروژه‌های قابل بهره‌برداری این دانشکده در سال جاری خبر داد و گفت: همه تلاش مسئولین و کارکنان دانشکده، خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم شریف ساوه و زرندیه است و با افتتاح پروژه‌های فاز اول پردیس دانشگاهی، سالن ورزشی، مرکز خدمات جامع سلامت کارون، آوه، نورعلیبیک و خانه‌های بهداشت روستاهای تقلید آباد و یاتان در حدود ده هزار متر مربع گام‌های ارزشمندی در این مسیر برداشته خواهد شد.

دکتر عزیزی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی دانشکده از نظر زیرساخت‌های فیزیکی دانشکده گفت: علوم پزشکی ساوه از نظر زیر‌ساخت‌های فیزیکی رتبه 51 را در بین 65 دانشگاه و دانشکده‌ علوم پزشکی کشور دارد و امید است با بهره‌برداری از این پروژه‌ها فاصله خود را با میانگین کشوری به حداقل برسانیم. لازم به ذکر است این پروژه در مدت یکسال بامشارکت دانشکده علوم پزشکی ساوه، مجمع خیرین سلامت ساوه و موسسه نیک گامان جمشید تهران و آقای منوچهر یزدان پناه ساخته و با بهره برداری رسید.

کلید واژه ها: افتتاح پروژه مرکز جامع نورعلی بیک دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :