مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده علوم پزشکی ساوه مطرح کرد:

۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۳۰۸ سلامت اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۱۶۰
کاهش آمار کرونا در ساوه/ممانعت از ورود افراد کرونا مثبت به اماکن عمومی و ارگان ها
مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده علوم پزشکی ساوه مطرح کرد:

 

مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده علوم پزشکی ساوه، ضمن بررسی تازه‌ترین وضعیت اپیدمی کرونا در شهرستان ساوه، گفت: آمار مبتلایان جدید رو به کاهش است.

به گزارش وب دا ساوه، دکتر محمود کریمی، مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده علوم پزشکی ساوه، تازه ترین وضعیت اپیدمی در ساوه را بررسی کرد و گفت: در مقایسه دو هفته آخر آبان ماه با ۱۲ روز اول آذر در ساوه، به صورت کلی ۴۸.۶% در موارد مثبت کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به تاثیر مثبت تعطیلی ها و محدودیت ها ادامه داد: درهمین بازه زمانی در مثبت بستری ها ۴۲.۶%، در مثبت سرپایی ها ۴۹.۶% و در فوتی های مثبت۳۵.۸% کاهش داشته ایم.

دکتر کریمی با تقدیر از همکاری مردم، تمامی نهادها، ارگان ها و ... در کاهش شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است که این تغییرات آسیب پذیر و شکننده بوده است و با کوچکترین بی ملاحظگی به روند افزایشی باز خواهیم گشت.

وی ابراز داشت: لازمه تداوم این کاهش در روند اپیدمی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشو و ضد عفونی مرتب دست ها، همدلی و همکاری و مسئولیت پذیری همه مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، قرنطینه کامل همه بیماران و افراد دارای علامت و اطرافیانش و غربالگری سریع همه افراد مشکوک و محتمل است که با رسیدن رپید تستها در ساوه میسر شده است.

مسئول کمیته اپیدمیولوژی دانشکده در پایان گفت: در طرح هوشمند قرنطینه، از ورود افراد کرونا مثبت به بانک ها، ادارات، فروشگاه ها و اماکن عمومی ممانعت به عمل خواهد آمد و از شهروندان خواستاریم تا حد امکان در کنار استفاده از ماسک از حضور در فضاهای بسته و پرجمعیت و همچنین تماس نزدیک با دیگران پرهیز کنند.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه کمیته اپیدمیولوژی دکتر محمود کریمی


نظر شما :