با حضور مسئولان شهرستان انجام شد:

استقبال رسمی از اولین گروه دانشجویان رشته پزشکی دانشکده علوم پزشکی ساوه به روایت تصویر

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۹ کد : ۲۸۹۵ اخبار و رویدادها دانشجویان اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۱۹۷
مراسم استقبال رسمی از اولین گروه دانشجویان رشته پزشکی، با حضور گرم مسئولان شهری، دانشجویان و خانواده‌‌های آنان، امروز ۲۶ بهمن‌ماه، در سالن شهید رهنمون این دانشکده برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، در این مراسم امام جمعه شهرستان، ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان، به بیان جایگاه انسان و علم در منظومه فکری اسلام پرداخت و گفت: در فرهنگ اسلامی انسان «حیوان ناطق» نیست. حیوان ناطق صرفاً تعریف منطقی انسان است. چرا که در فرهنگ اسلام انسان نمی‌میرد بلکه مرگ را می‌میراند. در فرهنگ اسلام انسان حیوان نیست که بمیرد، بلکه «حیّ» است. آنچه که مرز انسان را با حیوان مشخص می‌کند تفکر الهی است. پس تعریف انسان در اسلام اینگونه است: «الانسان حیٌّ متألّه» یعنی زنده‌ای است الهی و حیّ. انسان زنده‌ای است که انگیزه است، اندیشه است و عزم و جزمش الهی است چرا که انسان آمده است تا «خلیفة الله» شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در ادامه با دعوت از دانشجویان جهت شرکت در مراسم‌های معنوی و نمازهای جمعه و جماعات، آنها را به رعایت اخلاق و تهذیب نفس توصیه نمود و اظهار کرد: دفتر امام جمعه همیشه پذیرای دانشجویان عزیز هست و پیگیر مسائل آنان خواهد بود.

فرماندار ساوه نیز ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان، به معرفی اجمالی شهرستان و بیان ویژگی‌های خاص آن پرداخت و گفت: تبلور اقتصاد غیرنفتی در این شهرستان از ویژگی‌های خاص آن بوده و ساوه در بسیاری از شاخص‌ها از برخی مراکز استانی نیز بالاتر می‌باشد.

مهدی الیاسی، ساوه را شهرستان کار و تلاش و قطب صنعتی منطقه معرفی کرد و افزود: بسیاری از صنایع استراتژیک از جمله در حوزه دارو، درمان و غذایی در این شهرستان فعالیت دارند.

معاون استاندار در ادامه مردم ساوه را مردمی خونگرم، دلسوز و مهربان معرفی کرد و گفت مردم این شهرستان در بحث کشاورزی نیز شاخص منطقه هستند و محصول انار و برخی دیگر از محصولات این شهرستان زبانزد می‌باشد.

ایشان با اشاره به هدف بلند مسئولین شهرستان در جهت ارتقاء دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه گفت: با اهتمام و پیگیری مسئولان و همچنین افزایش سطح علمی دانشکده با حضور دانشجویان رشته پزشکی، این امر در آینده‌ای نه چندان دور محقق خواهد شد.

فرماندار ساوه از دوران دانشجویی به عنوان بهترین دوران زندگی یاد کرد و دانشجویان را در حرکت بر مدار علم و تقوا توصیه نمود.

ایشان دانشجویان را به ترسیم اهداف بلند و متعالی برای خود توصیه نمودند و ادامه دادند: در عین حال جوانی و شادی نیز باید جزئی از زندگی دانشجویی شما باشد.

ایشان در پایان از کلیه خیرین سلامت بویژه خیر پردیس دانشگاهی جناب آقای عسکریان تقدیر بعمل آورد.

حجت الاسلام سبزی نیز ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان و والدین ایشان، آغاز تحصیل دانشجویان را آغازی پر خیر و برکت در زندگی آنان و مردم عنوان کرد و کار پزشکی را کار نجات انسان‌ها معرفی نمود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت مطابق آیات شریف قرآن کریم نجات یک انسان مانند نجات کل انسان‌هاست و شما دانشجویان رشته پزشکی توفیق قرار گرفتن در این مسیر را یافته‌اید.

ایشان با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان کشور در ادوار گذشته گفت: به برکت خون شهداء و نظام جمهوری اسلامی سطح پزشکی و درمان کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته و ما دیگر شاهد حضور پزشکان خارجی برای کارهای ساده پزشکی در کشور نیستیم بلکه به سایر کشورها نیز خدمات بهداشتی و درمانی و تجهیزاتی ارائه می‌کنیم. و پزشکان ما جزء پزشکان سرآمد و مشهور دنیا می‌باشند.

محمد سبزی با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده و در حال ساخت دانشکده، از جمله پردیس دانشگاهی و بیمارستان 250 تختخوابی، اظهار امیدواری کرد ان‌شاءالله به زودی شاهد اضافه شدن سایر رشته‌ها از جمله دندانپزشکی به دانشکده علوم پزشکی باشیم تا قدم‌های بلندتری را به سمت تبدیل شدن به دانشگاه برداریم.

وی با تقدیر از خیرین محترم سلامت به ویژه خیّر پردیس دانشگاهی و مؤسسه نیکان کاوه و سرپرست و معاونین دانشکده گفت: اقدامات صورت گرفته توسط دانشکده و خیرین واقعا قابل تقدیر است.

در ابتدای این مراسم سرپرست دانشکده، ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان و والدین آنها، حضور اولین گروه از دانشجویان رشته پزشکی را در ساوه مایه خیر و برکت برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه عنوان کرد.

دکتر محمود کریمی با اشاره به جایگاه علم در ادبیات کهن ایران باستان و آموزه‌های دینی، با بیان جمله معروفی از دکتر محمد قریب در خصوص جایگاه و ارزش کار پزشکی، دانشجویان را به تلاش و اهتمام در راستای علم‌اندوزی توصیه نمودند.

محمود کریمی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جهت اخذ مجوز رشته پزشکی در سطح دانشکده و شهرستان، از همه مسئولانی که اهتمام داشته و در این مسیر مهم، کمک‌کار دانشکده بودند تقدیر نمود.

وی با اشاره به سنجه‌ها و استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه برای اعطاء مجوز رشته پزشکی گفت، این موفقیت با تلاش کلیه همکاران دانشکده، مسئولان شهرستان و همکاری بسیار خوب خیّر محترم جناب آقای عسکریان و مؤسسه نیکان کاوه حاصل شد و به نتیجه مطلوب رسید.

ایشان در ادامه به معرفی تجهیزات و آزمایشگاه‌های آماده شده برای دانشجویان رشته پزشکی پرداخت و گفت با تکمیل پردیس دانشگاهی ان‌شاءالله به زودی شاهد افتتاح آن با حضور مسئولان کشوری و شهرستان خواهیم بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان را به استفاده از فرصت‌ها و استعدادهای بالقوه و خدادای توصیه و از آنان خواست با ورود به دانشگاه و پشت سر گذاشتن مرحله سخت کنکور با آرامش و بدون استرس به ادامه تحصیل خود بپردازند.

ایشان با اشاره به ارزش جان انسان در محضر خداوند گفت، در راستای خواست خداوند اکنون شما متولیان نجات جان انسان‌ها از برخی مخاطرات هستید و این مهم بدون پشتوانه علمی محکم و مطالعه دروس به صورت سطحی حاصل نخواهد شد.

این استاد دانشگاه داشتن پشتکار و عشق به کار پزشکی را، رمز موفقیت در این رشته معرفی کرد و گفت برای رسیدن به مراتب بالاتر، خودکنترلی، برنامه‌ریزی، مدیریت زمان و استفاده بهینه از استعدادهای لازمه ادامه کار در رشته پزشکی می‌باشد.

کریمی در پایان، دانشجویان را به کسب علم و دانش فراخواند و با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و صنعتی ساوه از دانشجویان خواست ضمن اینکه به دانشکده علوم پزشکی ساوه بعنوان دانشکده نسل پنجم نگاه می‌کنند، بعنوان نخبگانی که مدیران و آینده‌سازان ایران اسلامی خواهند بود علاوه بر تحصیل علم و دانش، با خلاقیت، تهذیب نفس و تلاش خود، امید را در بین نسل جوان و جامعه فراگیر سازند.

گفتنی است در پایان این مراسم به کلیه دانشجویان هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف دانشکده اهداء گردید.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه اولین گروه رشته پزشکی رشته پزشکی دکتر محمود کریمی مهدی الیاسی حجت الاسلام محمد سبزی دکتر جعفر رحیمی دکتر مرتضی همت مراسم استقبال


نظر شما :