افتتاح آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه با حضور استاندار (گالری تصاویر)

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۹ کد : ۲۸۵۲ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۰۱۵
به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور استاندار استان مرکزی و هیئت همراه، مسئولین شهری و سرپرست، معاون و جمعی از مدیران دانشکده علوم پزشکی ساوه آزمایشگاه کنترل غذا و دارو این دانشکده افتتاح شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در این آئین گفت: با توجه به تفویض اختیار جهت صدور پروانه‌های آرایشی و بهداشتی به مدیریت غذا و دارو، نیاز به وجود آزمایشگاه جهت کنترل مواد غذایی و دارویی وجود داشت و با پیگیری‌های لازم و به همت خیر حوزه سلامت مرحوم "محمد حسین رحماندوست" زمین آن اهدا شد و ساخت و ساز ساختمان آزمایشگاه ساخته و با تجهیز شدن آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

کریمی افزود: این آزمایشگاه شامل قسمت‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه میکروبی، آزمایشگاه شیمی و آنالیز دستگاهی می‌باشد که در نوع خود در شهرستان ساوه بی‌نظیر است و آماده ارائه خدمت به شرکتها و صنایع غذایی و دارویی می‌باشد.

 

در این مراسم مدیر غذا و دارو نیز گفت: در فاز اول نمونه‌های مرتبط با مواد غذایی از طریق صنایع، شرکت‌ها و ارگان‌های مربوطه و نظارتی به مدیریت غذا و دارو ارسال می‌شود و تست‌های مختلف روی آن انجام شده و بار‌میکروبی و سایر استانداردهای مربوط به آن اندازه‌گیری شده و سلامت مواد غذایی و دارویی آن بررسی می‌گردد.

 

احمدی افزود: آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و دارویی که در زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه می‌باشد تمامی شرکت‌ها و صنایع شهرستان ساوه و زرندیه را جهت بررسی نمونه‌های مرتبط تحت پوشش خود قرار داده و از صرف هزینه و رفت و آمد به استان و تهران جلوگیری می‌کند که گامی مثبت جهت تحول در شهرستان و مدیریت غذا و داروی شهرستان ساوه است.

 

کارشناس مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ارتباط با حضور خیرین سلامت و همت والای آنان گفت: ساختمان غذا و دارو به متراژ ۱۱۰۰ متر مربع در دو طبقه و یک طبقه زیر زمین به منظور تاسیس آزمایشگاه غذا و دارو به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد بصورت نیمه کاره توسط مرحوم محمد حسین رحماندوست اهدا شد و اجرای سکو بندی آن در سال ۱۴۰۱ توسط گروه صنعتی طبیعت به ارزش ریالی ۸ میلیارد ریال انجام گردید.

 

قسمتی با تاکید بر تکمیل‌سازی و تجهیز این آزمایشگاه تصریح کرد: این آزمایشگاه توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه به ارزش ریالی ۲۱۰ میلیارد ریال مراحل تکمیل سازی و تجهیزات را به پایان رسانده است.

کلید واژه ها: افتتاح آزمایشگاه کنترل غذا و دارو غذا و دارو ساوه دانشکده علوم پزشکی ساوه فرزاد مخلص الائمه فرماندار ساوه


نظر شما :