ساوجی‌ها نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن اقدام کنند

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۴ کد : ۲۲۲۸ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۱۱۳۱
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: با وجود روند افزایشی آمارهای کرونا طی هفته‌های اخیر، میزان توجه به تزریق دُز چهارم واکسن بین ساوجی‌ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده و یک درصد از جمعیت هدف واکسن دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از ایرنا، مجتبی ذکایی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: با توجه به شروع موج هفتم کرونا در کشور و خطر افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر، به شهروندان توصیه می‌شود در اسرع وقت جهت دریافت نوبت واکسن یادآور خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: تمام افراد ۱۸ سال به بالا که حداقل ۶ ماه از نوبت دوم یا سوم واکسن کرونای آنها گذشته است، می توانند از واکسن‌های موجود به عنوان نوبت سوم یا چهارم استفاده کنند و ممنوعیتی وجود ندارد چراکه سطح ایمنی بدن کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: در صورت دریافت واکسن فخراواک، تنها می توان برای نوبت سوم و چهارم آن از فخراواک یا سینوفارم استفاده کرد.

ذکایی گفت: مراکز جامع سلامت شهری شامل شهید چمران، مصطفی خمینی، وزیری، رحماندوست، رجبی ۱، علوی و جراحی زاده از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ آماده ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت شهروندان در امر واکسیناسیون و تزریق دز یادآور باید در اولویت قرار گیرد در حالی که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز امری ضروری است.

به گفته سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه، پوشش دُز اول و دوم واکسن کرونا ۹۲ درصد و دُز سوم ۵۶ درصد است در حالی که در سویه جدید ویروس علائم گوارشی ، ریوی، بدن درد، تب و گلودرد مشاهده می‌شود.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه واکسن کرونا دز یادآور دکتر مجتبی ذکائی


نظر شما :