برگزاری اولین جلسه بررسی ابعاد اجرای طرح دارویار در دانشکده علوم پزشکی ساوه

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۴ کد : ۲۲۰۵ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۴۲۶
در این جلسه ضمن تشریح مزایای طرح دارویار، چالش‌های اجرای این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، در این جلسه که با حضور سرپرست دانشکده، مسئولین و نمایندگانی از کلیه واحدهای مرتبط برگزار شد، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با تأکید براهمیت اطلاع رسانی صحیح و به موقع چگونگی اجرای این طرح، بر اجرای انجام بازرسی‌های گسترده مدیریت غذا و دارو و انجام سایر اقدامات مورد نیاز تأکید کرد.

دکتر محمود کریمی ضمن اشاره به ضروری بودن اجرای این طرح، آن را طرحی جسورانه و در راستای حمایت از کلیه اقشار و دهک‌ها بویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست.

همچنین مدیریت غذا و داروی این دانشکده هدف از اجرای طرح «دارویار» را برخوداری بیشتر دهک‌های پایین درآمدی از یارانه دارو، کنترل قاچاق دارو، حمایت ویژه از بیماران خاص، افزایش پوشش بیمه‌ای داروها و ثابت ماندن هزینه پرداختی مردم عنوان کرد.

دکتر سیدمحمدحسن احمدی افزود: با اجرای این طرح ۳۶۶ قلم داروی ضروری بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی، قلبی و عروقی که هزینه‌های سنگینی را بر بیماران تحمیل می‌کرد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

ایشان با اشاره به دغدغه برخی از مردم در خصوص تهیه داروهای بدون نیاز به نسخه یا OTC گفت این داروها به هیچ وجه افزایش قیمت نخواهند داشت.

سپس حاضرین به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خو در خصوص اجرای بهتر طرح پرداختند و هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای صورت پذیرفت.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه طرح دارویار یارانه دارو


نظر شما :