بازدید تیم ارزیاب بیرونی استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی وزارت بهداشت از دانشکده علوم پزشکی ساوه

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۲ کد : ۲۲۰۴ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۷۴۵
ارزیابی بیرونی استانداردهای کالبدی دوره پزشکی عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، با هدف اعطای مجوز پذیرش دانشجو در رشته پزشکی عمومی به دانشکده علوم پزشکی ساوه، با حضور ارزیابان وزارت بهداشت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، در این بازدید که امروز ۲۵ تیرماه صورت گرفت، تیم ارزیاب وزارت بهداشت، ضمن بازدید از واحدهای مختلف دانشکده، از نزدیک در جریان امکانات، ظرفیت‌ها و چالش‌های آموزشی این دانشکده قرار گرفتند.

در این بازدید که تیم ارزیاب را سرپرست، معاونین، اعضاء محترم هیئت علمی و برخی کارشناسان مرتبط همراهی می‌کردند، مجموعه‌ها و امکانات مختلف دانشکده، از جمله بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستانی شهید مدرس و هفده شهریور، معاونت آموزش، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی، پردیس و خوابگاه‌های دانشجویی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفتند.

 

 

در ابتدای این بازدید دکتر محمود کریمی سرپرست دانشکده، ضمن معرفی امکانات و توانمدی‌های آموزشی و درمانی دانشکده، ظرفیت‌های بالای شهرستان‌های ساوه و زرندیه در ابعاد مختلف را به عنوان فرصت، همچنین نیاز این دانشکده برای ایجاد دانشکده پزشکی در ساوه عنوان نمود.

همچنین در جلسه جمع‌بندی این ارزیابی که با حضور تنی چند از مسئولان شهرستان از جمله حجت الاسلام رحیمی امام جمعه، مهدی الیاسی فرماندار، احمد حاج امینی رئیس شورای اسلامی، همچنین دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر محمد رضا زراعتی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار شد، مهدی الیاسی، ساوه و زرندیه را شهرستان‌هایی با ظرفیت‌های کم نظیر از نظر صنعتی و نیروی انسانی معرفی کرد و از نخبه‌پرور بودن این دو شهرستان یاد کرد.

معاون استاندار، با اشاره به فعالیت شرکت‌های بزرگ دارویی، بهداشتی و غذایی در شهر صنعتی کاوه و شهرک صنعتی زرندیه، بر لزوم ارتقاء سطح دانشکده علوم پزشکی ساوه تأکید نمود.

فرماندار ویژه شهرستان ساوه، همچنین از آمادگی کامل این فرمانداری برای حمایت از رفع موانع موجود در راه ایجاد رشته پزشکی عمومی در دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر داد و استفاده از ظرفیت خیرین در این مسیر را گامی بلند در پیشبرد اهداف بهداشتی درمانی شهرستان عنوان کرد.

جعفر رحیمی نیز در این جلسه ضمن تبریک عید غدیر و بیان فضائلی از حضرت علی(علیه‌السلام)، دلیل عید نامیده شدن غدیر را، به دلیل «جریان» بودن این واقعه عنوان کرد.

امام جمعه ساوه، ضمن تشکر و قدردانی از تیم ارزیاب، کار پزشکی را کاری سخت و پر مسئولیت و در عین حال دارای ارزش معنوی عنوان کرد و از تیم ارزیاب خواست در راستای اعطای مجوز جذب دانشجوی رشته پزشکی عمومی توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه، ضمن رعایت استانداردها، از سخت‌گیری و ایده‌آل گرایی در این زمینه خودداری نمایند تا کام مردم ساوه و زرندیه در ایّام عید غدیر شیرین گردد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خوب به مردم ساوه و زرندیه را خدمت به کل مردم ایران عنوان کرد و دلیل این امر را حضور مهاجرینی از اکثر نقاط کشور در این دو شهرستان بیان نمود.

وی همچنین از آمادگی و «پای کار بودن» خود برای حمایت و کمک حداکثری جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی علوم پزشکی در جهت ایجاد رشته پزشکی عمومی خبر داد.

در ادامه این جلسه احمد حاج امینی رئیس شورای اسلامی ساوه، ضمن عرض خوش‌آمدگوئی به مهمانان و تیم ارزیاب، نزدیکی به پایتخت، وجود بزرگترین شهر صنعتی منطقه، رشد مثبت جمعیت در این شهرستان، ادارات پای کار، مردم انقلابی و حضور خیرین بزرگ بویژه خیرین حوزه سلامت را از نقاط مثبت و ظرفیت‌های این شهرستان عنوان نمود و از آمادگی شورای اسلامی ساوه برای حمایت از ایجاد رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

در ادامه این جلسه دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر محمد رضا زراعتی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سخنان جداگانه‌ای بر حمایت همه جانبه دانشگاه‌های خود از دانشکده علوم پزشکی ساوه در راستای جذب دانشجوی رشته پزشکی تأکید و بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه متبوع خود در دانشکده علوم پزشکی ساوه خبر دادند.

مهندس شجاعی از دفتر محلی شهر صنعتی کاوه نیز در سخنانی از آمادگی صنایع این شهرستان برای حمایت از دانشکده علوم پزشکی خبر داد.

در پایان این جلسه اعضای تیم ارزیاب ضمن بیان نقاط مثبت و ظرفیت‌های بالقوه این دانشکده، پیشنهادات خود را جهت آماده‌سازی بستر ایجاد رشته پزشکی در این دانشکده ابراز نموده همچنین خواستار رفع برخی نواقص و کمبودها در این راستا شدند.

کلید واژه ها: دکتر مهدی مصری دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر جعفر رحیمی مهدی الیاسی بازدید تیم ارزیابی ساوه


نظر شما :