افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا در ساوه

۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۶ کد : ۲۱۹۰ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۸۴۰
سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه طی روزهای اخیر موارد سرپایی مبتلا به کرونا افزایش داشته است، از بستری شدن چند نفر به علت این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه مجتبی ذکائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد بستری ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان‌های شهرستان گفت: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌ها و عدم تزریق دُز سوم و چهارم، این روزها شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان هستیم.

وی افزود: همشهریان ساوجی به منظور جلوگیری از افزایش موارد ابتلا و بستری نسبت به تزریق دُز چهارم اقدام کنند و کسانی که دُز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند نیز می‌توانند نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه از آمادگی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی جهت خدمت رسانی در تزریق دُز سوم و چهارم خبر داد و گفت: در این مراکز نوع واکسن تزریقی ترجیحا می‌تواند مشابه واکسن‌های دُز قبلی باشد و در حال حاضر اغلب واکسن‌های مورد تایید در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان ساوه موجود می‌باشد.

ذکائی همچنین بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم تأکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده در کنار تزریق واکسن دز سوم و چهارم کمک شایانی در کاهش موارد ابتلا و بستری دارد.

گفتنی است بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه طی بیست و چهار ساعت اخیر 5 نفر در ساوه به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده‌اند و پس از چندین هفته 3 نفر برای درمان تحت مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان قرار گرفتند.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه افزایش آمار کرونا واکسن کرونا پیشگیری از کرونا موج جدید کرونا


نظر شما :