حمایت از کارکنان نظام سلامت مانع از مهاجرت آنان خواهد شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۱ کد : ۲۱۲۶ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۴۷۰
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت از کارکنان نظام سلامت مانع از مهاجرت آنان، حتی با وجود تبلیغات منفی سایر کشورها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر عباس شیراوژن پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در جلسه هم اندیشی به منظور بررسی فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: کرونا شرایط ویژه‌ای را در کشور و در حوزه سلامت و اقتصاد ایجاد کرده بود و با وجود تحریم‌ها و فشار اقتصادی اما این بیماری با تولید واکسن در داخل و واردات واکسن مورد نیاز و با تزریق افزون بر ۱۵۰ میلیون دُز واکسن مدیریت شد در حالیکه هم اکنون بسیاری از کشورها با آمار بالای قربانیان و مبتلایان مواجه هستند.

وی در ادامه با اشاره به شعار وزارت بهداشت با عنوان "عدالت و تعالی نظام سلامت" گفت: بخش عدالت بیشترین تناسب را با مجموعه‌های بهداشتی و درمانی در شهرهای کمتر برخوردار دارد و وزارت بهداشت به دنبال ارتقای شاخص‌های نظام سلامت در نقاط محروم  و حاشیه‌ای با مشارکت بین بخشی است.

معاون وزیر بهداشت افزود: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت یک شعار محوری برای جهت دهی فعالیت‌هاست و مسیر اصلی حرکت نظام سلامت را مشخص می‌کند و با بررسی شاخص‌های بهداشتی و درمانی تلاش می‌کند تا توزیع عادلانه در کشور صورت گیرد.

او همچنین بر تقویت کیفیت خدمات در راستای تحقق سیاست‌های بهره‌وری تاکید کرد و افزود: گرانی های اخیر هزینه های حوزه فرهنگی و دانشجویی را افزایش داده است اما همچنان مصمم هستیم کیفیت خدمات را ارتقاء داده و اجازه ندهیم دانشجویان و اساتید دغدغه‌ای جز تحصیل و پژوهش داشته باشند.

وی با تاکید بر تکریم و کرامت دانشجویان و اساتید دانشگاهی گفت: باید به این نکته توجه کرد که نسلی را تربیت می‌کنیم که آینده نظام سلامت را بر عهده خواهند گرفت بنابراین تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد یک اصل به شمار می‌رود.

شیراوژن در خصوص مهاجرت دانشجویان و پرستاران گفت: برخورداری دانشجویان و پرستاران از ردیف استخدامی عاملی برای جلوگیری از مهاجرت است و پیش بینی شده که حدود ۱۰۰ هزار نفر جذب نظام سلامت شوند و چنانچه این درخواست محقق و عملی شود می تواند انگیزه دانشجویان را برای ماندگاری افزایش دهد. همچنین پرداخت های عادلانه، شرایطی را فراهم خواهد کرد تا بیشترین بهره‌وری متناسب با خدماتی که ارائه می شود صورت گرفته و انگیزه برای ماندگاری تقویت شود.

وی به تبلیغات منفی که در خصوص مهاجرت کارکنان نظام سلامت صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: اینطور نیست که بخشی از کارکنان نظام سلامت قصد مهاجرت از کشور دارند بلکه یک سری تبلیغات سوء و منفی است که در قالب اینگونه اینگونه اخبار در سطح جامعه منتشر می‌شود. نیروی انسانی فاخر و با سطح دانش بالای کشور در شرایط نابرابر در مقایسه با سایر کشورها به توفیقات زیادی دست پیدا کرده و کشورهای دیگر با پول‌های نفتی و دلاری می‌خواهند کمبودهای خود را با تبلیغات منفی از محل نیروی انسانی ایرانی جبران کنند.

وی گفت: در زمینه مطالبات از سازمان‌های بیمه‌گر وضعیت بغرنجی داریم و اخیرا قول‌هایی برای پرداخت دریافت کرده‌ایم که در صورت تحقق، شرایط بهتر خواهد شد و سبب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه خواستار برطرف شدن نگاه‌های منفی که بعضا متوجه نظام سلامت می شود شد و گفت: تعدیل نگاه‌ها، هجمه‌هایی که به حوره سلامت می‌شود را کاهش خواهد داد و با فروکش شدن بیماری کرونا فعالیت‌های فرهنگی افزایش می‌یابد. امیدواریم حالا که شرایط کرونایی بهتر شده است شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی باشیم و بخصوص از  ۲۳۵ شهید نظام سلامت به نحو شایسته تکریم و آنها را به الگویی مناسب برای دانشجویان تبدیل کنیم.

وی در ادامه بررسی موضوعات مختلف دانشجویی و فرهنگی و بررسی زیرساخت‌های تحصیل دانشجویان را از اهداف سفر به نقاط مختلف کشور دانست و افزود: یکی از مطالبات دانشکده علوم پزشکی ساوه فعالیت حوزه دانشگاهی در رشته پزشکی است که باید گفت تاسیس رشته ها در شوراهای تخصصی و با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و امکانات دانشجویی با ترکیب اعضای هیات علمی که دارد بررسی و براساس شاخص‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: در حال حاضر ۸۵۰ دانشجو در ۱۰ رشته دانشگاهی در این دانشکده تحصیل می‌کنند که ۳۳ درصد آنها بومی و ۳۵ استاد دانشگاه عضو هیات علمی بوده و مشغول تدریس هستند.

دکتر محمود کریمی به برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگی دانشکده برای سیاست گذاری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: دوخوابگاه دانشجویی به صورت استیجاری و مشارکتی فعال است که ۴۵ درصد هزینه خوابگاه را دانشجویان و مابقی آن را دانشکده تامین می‌کند. همچنین سالن‌های ورزشی در خوابگاههای دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: حوزه سلامت ساوه عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه زیرساختی داشته و اگر مشارکت خیرین حوزه سلامت نبود قطعا با چالش‌های زیادی مواجه بودیم. دانشکده ساوه نوپا است و با گذشت ۹ سال از حیات آن به دلایلی مانند دوری از مرکز استان نتوانسته به استانداردهای لازم برسد و ماهانه حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه اجاره مراکز و خوابگاههای دانشجویی را پرداخت می‌کنیم. تنها بیمارستان شهر فرسوده است و از حیث تعداد متخصص نیز در مضیقه هستیم و انتظار شتاب بخشی در ساخت پردیس دانشگاهی ساوه را داریم.

دکتر کریمی خواستار احداث مجتمع خوابگاهی در پردیس دانشکده با تخصیص اعتبارات ملی شد و افزود: راه‌اندازی رشته پزشکی با توجه به ظرفیت ساوه یکی از مطالبات مردم و دانشجویان این شهرستان است.

معاون وزیر بهداشت در سفر به ساوه از امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه بازدید کرد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی دانشجویی بازدید


نظر شما :