پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۹ کد : ۲۱۱ تبریک و تسلیت
تعداد بازدید:۲۱۹۳
دکتر مهدی مصری رئس دانشکده علوم پزشکی ساوه، به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل پیامی صادر کرد.
پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

پیام تبریک رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

 

متن پیام بدین شرح است:

بسم اله الرحمن الرحیم
"وَ عَلَّمْناهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَکُمْ لِتُحْصِنَکُمْ مِنْ بَأْسِکُمْ فَهَلْ أَنْتُمْ شاکِرُونَ " (انبیاء- 80)

پدافند غیرعامل به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها، کم هزینه‌ترین شیوه‌ها و صلح‌آمیزترین روش‌های دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان خود؛ از جمله مهم‌ترین عوامل اقتدار و توفیق دولت‌ها در حفظ و گسترش امنیت ملی و زمینه‌ساز توسعه متوازن و پایدار و عامل دستیابی به رفاه و توسعه همه‌جانبه است.

نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم‌له مبنی بر اینکه «پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می‌کند. پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود، برای همیشه نه برای یک مقطع خاص»؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون‌سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است.

پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد. در سال 99 نیز این هفته با شعار پدافند غیرعامل، ارتقاء تاب آوری فرهنگی و اقتصادی در بستر جهش تولید اجرا میشود و نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، گسترده و مطلوب بیشتری است تا بتوانیم با توجه به بحران حاضر که همه جهان با آن دست و پنجه نرم میکند از این شرایط با اقدامات موثر و برنامه ریزی شده عبور نمائیم.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، از خداوند متعال برای تمامی فعالان این حوزه و کسانی که با تلاش و خودباوری در توسعه پدافند غیرعامل، نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کنند، دوام توفیق و عزت مستدام مسئلت می‌نمایم.

 

 

کلید واژه ها: پدافند غیر عامل پدافند


نظر شما :