۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات جهانی به حوزه بهداشت و درمان ساوه اختصاص یافت

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۹۱۲ اخبار و رویدادها اخبار ویژه
تعداد بازدید:۴۷۱
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه و زرندیه گفت: سال گذشته حدود ۱۵۰میلیارد ریال اعتبارات سازمان جهانی بهداشت برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این منطقه اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر «محمود کریمی» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: خرید سه دستگاه آنژیوگرافی و همچنین توسعه مراکز درمانی در ساوه و مهمانشهر شهید ناصری محل اسکان اتباع خارجی با استفاده از این منابع محقق شد.

وی ادامه داد: اکنون ۲۹ طرح عمرانی در این ۲ شهرستان در دست اقدام است که از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این تعداد ۱۲ طرح با حمایت های خیرین در دست ساخت قرار دارند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۲ درصد افزایش اعتبارات عمرانی حوزه علوم پزشکی ساوه نسبت به سال ۹۹ محقق شد که این اعتبارات با توجه به جمعیت زیاد ساوه و فعالیت حدود ۶۰ هزار کارگر می تواند گره گشا باشد.

کریمی بیان کرد: برای نخستین بار یک خوابگاه با اعتبار 250 میلیارد ریال خریداری شده و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات پزشکی از جمله آزمایشگاه غذا و دارو تخصیص یافته که در صورت تحقق می تواند سبب ارتقای معاونت غذا و داروی ساوه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست هایی که از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه برای ایجاد رشته دانشگاهی پزشکی به نهادهای مسئول ارایه شد، به زودی یک تیم تخصصی با هدف بررسی و بازدید ظرفیت‌های این شهرستان از سوی وزارت بهداشت و سفر می‌کنند و در صورت توافق گام بلندی در راستای تامین نیازهای پزشکی این خطه برداشته می‌شود. 

کریمی اظهار کرد: امسال ۴۷۰ میلیارد ریال برای ادامه عملیات عمرانی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه در نظر گرفته شده که در صورت حمایت خیرین عملیات تکمیلی این طرح درمانی پیشرفت قابل توجهی به خود می‌گیرد. 

وی در خصوص شرایط فرسودگی ناوگان آمبولانس های اورژانس علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز گفت: در مجموع ۱۸ پایگاه و ۱۹ کد عملیاتی فعال در ساوه و زرندیه فعال هستند و در حالی که متوسط استاندارد عمر آمبولانس ها باید ۱۹ سال باشد اما عمر این ناوگان در ساوه بالاتر از حد مذکور است.

وی اظهار امیدواری کرد: از محل واردات آمبولانس به کشور، نیازهای اورژانس ساوه تامین شود.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر محمود کریمی طرح های عمرانی ساوه


نظر شما :