تزریق ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا در ساوه و زرندیه

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۹۱۱ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۳۷۶
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: در بازه کمتر از یکسال در ساوه و زرندیه ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی ذکائی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه هزاران خدمت با درصد رضایت بیش از ۹۹ درصد به مردم ارائه می‌شود اظهار کرد: همه سیستم‌های اداری دچار‌ نقص هستند و با نقد صحیح می‌توان زمینه توسعه و پیشرفت آنها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در بازه کمتر از یک سال در ساوه و زرندیه ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شد افزود: در زمینه تزریق واکسن در اول تا سوم جز دانشکده‌های برتر در کشور هستیم که باعث پایداری وضعیت امروز این دو شهرستان شده است.

انجام ۲۰۰ هزار تست کرونا رایگان

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه به انجام ۲۰۰ هزار تست کرونا رایگان علیرغم بار مالی سنگین اشاره کرد و ادامه داد: با این اقدامات بیش از ۶۰ هزار بیمار شناسایی و از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری کردیم اما کرونا طی این مدت ۶۸۰ نفر از شهروندان را به کام مرگ کشاند.

ذکائی به ۹ هزار بازدید از اصناف با رویکرد کرونا نیز اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها بالغ‌بر ۲۰۰ واحد صنفی را پلمب کردیم و واحد‌های دیگری را نیز با اخطار نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ترغیب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شیوع هپاتیت و سالک در منطقه نیز باعث شد انرژی بیشتری از نیروها به کار گرفته شود اما با همه این موارد افزایش ۴۰ درصدی خدمات به حوزه مادران را شاهد بودیم که همین امر باعث صفر شدن آمار فوت مادران باردار در سال ۱۴۰۰ شد.

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه جوانی جمعیت را یکی از نیازهای جامعه آتی دانست و گفت: در حوزه موالید علیرغم اینکه سال‌ها روند کاهشی را شاهد بودیم خوشبختانه با تبلیغات و آموزش‌های لازم این روند کاهشی متوقف و شاهد افزایش جزئی در تولد نوزادان جدید بودیم.

ذکائی به فقر ساوه از نظر امکانات زیرساختی اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی امکانات ما به بیش از ۳۵ سال قدمت می‌رسد و نیاز است رسانه‌ها در این حوزه مطالباتی را برای جذب زیرساخت داشته باشند.

وی افزود: بعضاً خرید یک دستگاه توان زیادی از اعتبارات دانشکده را خواهد گرفت لذا با همگرایی و همکاری بین دستگاهی باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌ها بروز شود تا مبادا مادری باردار یا بیماری قلبی برای ادامه درمان به شهرهای اطراف سفر کند.

کمبود متخصص در ساوه

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با اشاره به کمبود متخصص در ساوه اظهار کرد: بخشی از مشکل کمبود متخصص در ساوه به کاهش فارغ‌التحصیلان برمی‌گردد و به دلیل نزدیکی ساوه به پایتخت نیز در تأمین نیروهای متخصص دچار مشکل هستیم.

احمد توانا افزود: توزیع متخصص در کشور یک‌سوم شده و شاید در مرکز استان این موضوع به‌زودی نمود پیدا کند اما در ساوه و دانشکده‌هایی که استخدام متخصص ندارند این عدم توزیع قبلاً خود را نمایان کرده است.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی در این بخش حاضریم متخصصان را به هر شکلی استخدام کنیم گفت: تلاش‌ها برای جذب متخصص را کماکان انجام می‌دهیم و امیدواریم با استقرار رشته پزشکی در ساوه بخشی از این موضوع رفع شود.

فعالیت ۱۸ پایگاه اورژانس در ساوه

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ساوه نیز در این نشست گفت: در ساوه و زرندیه ۱۸ پایگاه اورژانس با ۱۹ کد عملیاتی فعال هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

بهرام صیدی با بیان اینکه علیرغم افزودن ۱۰ آمبولانس جدید میانگین سن ناوگان آمبولانسی اورژانس ساوه ۱۹ سال است گفت: کمبود آمبولانس موضوعی سراسری در کشور است که به تحریم‌ها برمی‌گردد اما مسئولان در تلاش برای واردکردن هزار دستگاه آمبولانس جدید هستند که سهم ساوه نیز در این واردات در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مصوب ششم توسعه ایجاد پایگاه اورژانس بر اساس جمعیت منطقه هر ۲۰ هزار نفر صورت می‌گیرد و برای کاهش زمان رسیدن اورژانس به برخی روستاهای مجتمع زرندیه نیز بنا داریم در سه راهی مأمونیه و رازقان کدهای جدید مستقر کنیم.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه واکسیناسیون آمار واکسن


نظر شما :