گسترش واکسیناسیون روند مرگ و میر کرونا در ساوه را کنترل کرد

۰۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۱ کد : ۱۷۹۵ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۶۳۲
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه از کاهش قابل توجه فوتی‌های کرونا در ساوه با توجه به افزایش واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس، محمود کریمی عصر امروز در جلسه مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه افزایش روند واکسیناسیون کاهش قابل توجهی در کنترل مرگ و میر کرونا داشته است، گفت: طبق بررسی آمارهای موجود در پیک فعلی تعداد فوتی های شهرستان ۲۴ مورد بوده است که در مقایسه با پیک قبلی که بالغ بر ۲۰۲ فوتی ثبت شده بود کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی  با بیان اینکه ۶۲ درصد فوتی ها دارای بیماری زمینه ای بودند، افزود: بررسی ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از فوتی های پیک فعلی هیچگونه واکسنی دریافت نکرده بودند و فقط ۱۲ درصد از فوتی ها هر سه دز واکسن را تزریق کرده بودند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه مابقی فوتی های پیک فعلی واکسیناسیون کاملی نداشته و بعضاً یک یا دو دز را دریافت کرده بودند اضافه کرد: میانگین سنی فوتی ها در پیک فعلی ۷۶ سال گزارش شده است که ۴۱ درصد بین ۸۰ تا ۸۹ سال ، ۲۹ درصد ۷۰ تا ۷۹ سال و مابقی بین ۵۰ تا ۶۹ سال سن داشته اند.

وی تصریح کرد: در پیک فعلی همه فوتی ها بالای ۵۳ سال سن دارند و ۹۵ درصد بستری های بدحال فعلی در بخش آی سی یو یا واکسن نزده اند یا تنها یک دز دریافت کرده اند.

کریمی با دعوت از عموم شهروندان برای تزریق دز سوم واکسن گفت: یکی از مهمترین راه ها برای کنترل بیماری کرونا تکمیل واکسیناسیون است و با توجه به در پیش بودن نوروز و همچنین ایام ماه مبارک رمضان و مراسم پر فیض شب های قدر لازم است شهروندان این موضوع را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا برای خرید های نوروزی، تا حد امکان از همراه داشتن کودکان در بازار و اماکن شلوغ خودداری کنند و برای انجام واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال هرچه سریعتر اقدام کنند.

به گفته سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه، دید و بازدیدهای نوروزی و همچنین انجام مراسمات ایام ماه مبارک رمضان با رسیدن آمار واکسیناسیون دز سوم به بالای هشتاد درصد با اطمینان بیشتری انجام خواهدشد که نیاز است شهروندان در ایام منتهی به نوروز برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

کریمی همچنین با اشاره به پایین بودن دریافت دز سوم واکسن اصناف نسبت به متوسط جامعه بیان کرد: از اداره صنعت، معدن، تجارت و همچنین اتاق اصناف می‌خواهیم در خصوص پوشش واکسیناسیون دز سوم صنوف با توجه به افزایش مراجعات مردمی در روزهای پایانی سال اهتمام بیشتری به خرج دهند تا خطر ابتلا کسبه و همچنین مراجعه کنندگان تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

وی با تاکید مجدد بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، استفاده از دو ماسک در محیط‌های بسته و کاهش زمان توقف در این اماکن و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد.

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه واکسیناسیون کرونا ویروس


نظر شما :