اُمیکرون به جان کودکان و مادران باردار ساوجی افتاده است

۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۷۹۲ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۵۴۸
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: میزان درگیری کودکان و مادران باردار در پیک ششم کرونا بیشتر از پیک‌های قبلی بوده است و این مسئله ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن را برای این افراد دوچندان می کند.

دکتر مجتبی ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پیک ششم کرونا ۱۴۳ مادر باردار مثبت کرونایی در دانشکده علوم پزشکی ساوه شناسایی شده و در سامانه ثبت شده اند که از این تعداد ۶۵ مادر باردار بصورت بستری و ۷۸ مورد نیز سرپایی تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از بین ۳۰ مورد نوزاد و کودک زیر پنج سال تحت پوشش خدمات دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز ۲۵ مورد در مراکز درمانی بستری شدند و پنج مورد نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر ذکایی با اشاره به درگیری بیشتر کودکان در سوش جدید بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: باید توجه داشت که ارائه خدمات به کودکان نیازمند تجهیزات خاص است که این تجهیزات و زیر ساخت‌ها در کشور محدود است. بنابراین باید برای پیشگیری از ابتلای کودکان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و والدین مراقب کودکان باشند و با تزریق واکسن آنها را در برابر بیماری ایمن کنند.

وی افزود: با توجه به قدرت سرایت پذیری بسیار بالای اُمیکرون در جامعه یکی از راهکارهای اصلی کاهش عوارض آن تکمیل واکسیناسیون افراد است. لذا تمامی شهروندان در صورتی که یک یا دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند بر اساس تاریخ درج شده روی کارت واکسن خود، جهت دریافت دُز بعدی به یکی از مراکز واکسیناسیون سطح شهر یا روستاهای تحت پوشش مراجعه کنند.

او تصریح کرد: از شهروندانی که تاکنون جهت دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند نیز درخواست می‌شود در سریعترین زمان ممکن برای دریافت واکسن اقدام کنند، چرا که آمارها نشان می‌دهد عوارض اُمیکرون بیشتر در افراد واکسن نزده خواهد بود و در صورت فراگیری اُمیکرون در سطح جامعه، این ویروس در نهایت قربانیان خود را از بین افراد واکسن نزده پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه گفت: علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک و حتی دو ماسک در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام، رعایت فاصله دو متری از دیگران، ایجاد تهویه هوای مناسب در مکان‌های سربسته و شستن مکرر دست‌ها باید در اولویت قرار گیرد چرا که تنها راه کنترل بیماری کرونا مشارکت اجتماعی بالا توسط تمامی افراد و سازمان‌ها و...  است.

 

کلید واژه ها: دانشکده علوم پزشکی ساوه کودکان و کرونا


نظر شما :