پای ‌امیکرون به ساوه باز شد! شناسائی دو مورد قطعی‌امیکرون در ساوه

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۶ کد : ۱۶۸۵ اخبار کرونا ویروس سلامت اخبار ویژه
تعداد بازدید:۱۳۸۶
سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه ضمن تأیید ورود ‌امیکرون به ساوه از تأیید قطعی دو مورد ابتلاء به این ویروس جهش یافته در ساوه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه، دکتر مجتبی ذکائی گفت با شناسائی اولین مورد ‌امیکرون در کشور، گروه بیماری‌های معاونت بهداشت پایگاه دیده‌وری خود را فعال و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت نسبت به شناسائی افراد مشکوک و تهیه نمونه جهت ارسال به اراک و تهران اقدام نمود و در چند هفته اخیر تعداد زیادی نمونه به تهران و اراک ارسال شد و بر اساس همین آزمایش‌ها متأسفانه در روز گذشته دو مورد قطعی‌امیکرون در ساوه شناسائی و تأیید شد.

وی در ادامه افزود: یکی از این دو مورد آقایی ۳۵ ساله است که به علت مسافرت به تهران مبتلا شده و فرد دیگر خانمی ۱۴ ساله می‌باشد که پس از شرکت در یک مراسم جشن تولد مبتلا گردیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: شناسائی این دو مورد در دو نقطه از شهر ساوه، نشان دهنده این است که افراد بیشتری ممکن است در سطح شهرستان به ‌امیکرون مبتلا شده باشند و به عبارت دیگر هم اکنون ویروس در حال چرخیدن در شهر است.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به شناسائی مواردی از ابتلاء به کرونا در اراک، قم و تهران گفت مراوده مردم ساوه با این شهر‌ها این دردسر را برای همشهریان ما ایجاد کرده است. همچنین به واسطه بار‌هایی که از جنوب کشور به شهرک شهرک صنعتی حمل می‌شوند ممکن است به واسطه آلودگی هرمزگان این محموله‌ها عامل انتقال باشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه ضمن انتقاد از میزان پایین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر شهر‌ها در ساوه گفت با این سطح از رعایت دستورالعمل‌ها افزایش ناگهانی موارد ابتلاء به سویه‌ امیکرون دور از انتظار نیست.

وی در پایان سخنان خود ضمن دعوت از عموم مردم جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استففاده از دو ماسک، تهویه مناسب منزل و محل کار، رعایت فاصله اجتماعی و به طور ویژه تزریق دز سوم واکسن را از راه‌کار‌های در‌امان ماندن در برابر‌امیکرون عنوان کرد.


نظر شما :