بازرسان بهداشتی ساوه بر ۱۲۲ فروشگاه لبنیات سنتی نظارت جدی دارند

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۱۵۰۲ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۵۶۰
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بر ضرورت بازدید از فروشگاه‌های لبنیات سنتی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: بازرسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی بر فعالیت ۱۲۲ فروشگاه لبنیات نظارت جدی دارند.

دکتر «محمود کریمی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به فساد پذیر بودن محصولات لبنی سنتی که حتی بیش از ۲۴ ساعت نمی‌توانند در فضای آزاد باشند و بیماری‌هایی که از طریق لبنیات غیر بهداشتی به ویژه شیرخام می‌تواند انسان را مبتلا کند، سلامت ماست بندی‌ها و محصولاتی که در آنها ارائه می‌شود مهمترین دغدغه و نگرانی مردم است.

وی بیان کرد: مرکز سلامت محیط و کار شهرستان ساوه فعالیت فروشگاه‌های لبنیات سنتی را بررسی و پس از تهیه چک لیست نظارتی، موارد لازم را به دانشکده علوم پزشکی ابلاغ می‌کند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بیان کرد: بازرس های بهداشت محیط دانشکده براساس چک لیست تهیه شده از محل بازدید می‌کنند و موارد لازم را مورد نظارت قرار می‌دهند.

کریمی افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواردی از قبیل بهداشت فردی متصدی و افراد شاغل در محل، بهداشت ساختمان، بهداشت ابزار و لوازم کار و شرایط طبخ و نگهداری مواد لبنی مورد بررسی و بازرسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در ساوه ۱۲۲ فروشگاه لبنیات سنتی وجود دارد که از این تعداد ۴۵ واحد دارای کارگاه هستند که در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از سوی بازرسان، اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

کلید واژه ها: دکتر محمود کریمی دانشکده علوم پزشکی ساوه بازرسان بهداشت


نظر شما :