گرامیداشت هفته غذا در مدیریت غذا و دارو ساوه

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۴۹۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۲۳
"مریم جلالی" کارشناس فرآورده های خوراکی و آشامیدنی مدیریت غذا و دارو ساوه، اقدامات صورت گرفته در مدیریت غذا و دارو را به مناسبت هفته غذا تشریح کرد.
گرامیداشت هفته  غذا در مدیریت غذا و دارو ساوه

    به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ، خانم مهندس جلالی کارشناس فرآورده های خوراکی و آشامیدنی مدیریت غذا و دارو ساوه ضمن گرامیداشت هفته غذا و تاکید بر شعار جهانی این روز "رفتار ما آینده مارا می سازد" در خصوص اقدامات صورت گرفته در مدیریت غذا و دارو برای گرامیداشت این هفته عنوان کرد : پیروی از اهداف هفته غذا  بیش از هر میدانی در صنعت غذا مشاهده میشود. چنانچه در صنایع غذایی رویکرد حفظ سلامت و ایمنی غذا طنین انداز شود در دنیای صنعتی امروز، تضمین مناسب تری برای سلامت جامعه و مصرف کنندگان خواهد بود. لذا غذا و دارو رسالت خود را که تامین سلامت محصولات غذایی و کنترل آن تا بهبود کیفیت است با نظارت مستقیم بر صنایع غذایی و بررسی محصولات تولید شده انجام می دهد.

     همچنین به دنبال اجرایی شدن شعار روز جهانی غذا، از مسئولین فنی شرکت های غذایی دعوت شد تا در این اطلاع رسانی همگانی شرکت کرده و با برگزاری دوره آموزشی برای پرسنل واحد تولیدی مربوطه ، افزایش آگاهی آنها را در این زمینه  موجب شوند. که به پاس این همکاری گرانقدر از طرف مدیریت غذا و دارو گواهی آموزشی دریافت خواهند کرد.  

     جلالی خاطر نشان کرد : مدیریت غذا و دارو ساوه با همکاری اداره آموزش و پرورش به برگزاری مسابقه نقاشی برای دوره های اول و دوم ابتدایی با شعار کاهش قند و نمک و چربی پرداخته که هدف از این مسابقه ایجاد بستر مناسب برای پرورش فکری دانش آموزان و تحلیل اهداف این هفته توسط آموزگاران و والدین برای کودکان است. چراکه اگاهی در الگوی صحیح تغذیه ای نقش موثری در سلامت آینده جامعه خواهد داشت.

      وی افزود :  غذا و دارو ساوه با برگزاری نظرسنجی برای عموم مردم سعی در آموزش و افزایش آگاهی شهروندان در خصوص هفته جهانی غذا، اصلاح الگوی تغذیه، کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و ... دارد. که بهره وری از آن در بهبود عملکرد غذا و دارو نقش بسزایی خواهد داشت.

    همچنین طراحی و چاپ و نصب انواع بنر در سطح شهر از دیگر اقدامات این مدیریت در راستای اهداف ملی هفته جهانی غذا بوده که سعی شده اطلاع رسانی در تمامی موضوعات را دربرگیرد.

کلید واژه ها: غذا و دارو ساوه هفته غذا


نظر شما :