مصاحبه با سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ساوه به مناسبت هفته غذا

هدف از هفته غذا توجه بیشتر به تلاش همگانی برای کاهش گرسنگی در جهان است
۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۲ کد : ۱۴۸۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۵۶
آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا به عنوان شعار ملی هفته غذا جامعه را به سمت تولید و مصرف روز افزون غذای سالم و ایمن برای کاهش ابتلا به کرونا سوق میدهد .
مصاحبه با سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ساوه به مناسبت هفته غذا

     روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه روز جهانی غذا که به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان خواربار و کشاورزی(FAO) به این روز نام گذاری شده است. با هدف برقراری امنیت و ایمنی غذایی و دسترسی همگان به غذای سالم و کافی و کاهش فقر و گرسنگی گرامی داشته میشود

    به همین مناسبت خانم مهندس ثمری خلج سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  مدیریت غذا و دارو ساوه با اشاره به  شعار جهانی این روز با عنوان محور جهانی " رفتار ما، آینده مارا می سازد" بیان کرد اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی و انتخاب غذاهای سالم نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

   ثمری خلج  خاطر نشان کرد با توجه به اینکه شعار ملی این روز "آگاهی، مدیریت، اصلاح الگوی مصرف غذایی برای مبارزه با کرونا "  است و از آنجایی که تغذیه و رژیم غذایی سالم موجب تقویت سیستم ایمنی در مقابل ویروس کرونا می شود. ازین رو در دوران شیوع ویروس کرونا ، کاهش مصرف قند و نمک و چربی و مصرف غذاهای سالم و فراسودمند حاوی انواع ویتامین  ها و مواد معدنی بیش از هر زمان دیگری توصیه میشود.

   وی افزود : مدیریت غذا و دارو ساوه نیز همگام با سازمان غذا و دارو ویژه برنامه های روز جهانی غذا را با محوریت کاهش مصرف قند و نمک و چربی، معرفی نشانگر های رنگی تغذیه ای ، نشان ایمنی و سلامت ، غذاهای ویژه و فراسودمند دنبال میکند و علاوه بر برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، به طور مستمر از واحد های تولیدی جهت پایش سلامت محصولات بازرسی و نمونه برداری انجام می دهد.

کلید واژه ها: روز جهانی غذا رفتار ما آینده ما را می سازد هفته غذا


نظر شما :