یک مسئول:

تجربه سخت کرونایی ساوه و زرندیه در آستانه ورود به قله پیک پنجم

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۳۱۴ اخبار و رویدادها اخبار کرونا ویروس
تعداد بازدید:۱۶۱۳
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: شرایط سختی را در آستانه ورود به قله پیک پنجم کروناویروس تجربه می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه دکتر کوروش دالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر شرایط سختی را از نظر همه گیری نوع دلتا ویروس کرونا تجربه می‌کنیم، اظهار کرد: نوع جهش یافته ویروس کرونا به نام دلتا قدرت سرایت و شدت بسیار زیادی دارد و با همه تمهیدات انجام شده در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از مردم می‌خواهیم دستورالعمل ‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده فراگیر و همگانی از ماسک لازم و ضروری است و عدم استفاده از ماسک باعث سرایت بیشتر بیماری و وخامت اوضاع خواهد شد، افزود: تا رسیدن به قله پیک پنجم راه همواری وجود دارد که نیاز به مدیریت کارآمد و همکاری مردم در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی است.

او با بیان اینکه اکثر بخش‌های بیمارستان برای بیماران کرونایی تجهیز شده است  و عمل های الکتیو انجام نمی‌شود، گفت: با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های شهید چمران و فاطمه زهرا(س) و نیز بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه در کنار بیمارستان شهید مدرس میزان تخت بستری افزایش داده شده است.

دکتر دالوندی افزود: شهر ساوه با توجه به موقعیت تروماتیک، موقعیت کریدور آن در گذرگاه  شمال به جنوب، شرق به غرب با وجود سوانح رانندگی  در شرایط نامساعدی از نظر تعداد بیماران بستری و سرپایی قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط نامساعد از نظر تعداد بیماران و همه گیری ویروس کرونا با مدیریت بخش‌های مختلف توانسته ایم تخت‌های بسیاری را برای بیماران کرونایی مهیا سازیم.

معاون درمان علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ساوه با حجم زیادی از بیماران مواجه شده اند، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های درمانی و تجهیزاتی موجود، خدمات به شکل مناسبی به بیماران ارائه شود، ضمن اینکه بسیاری از تجهیزات و امکانات آزمایشگاه مولکولی، دستگاه های اکسیژن ساز، رادیولوژی دیجیتال، دستگاه التیاتور و سی تی اسکن به بخش بیمارستانی شهید مدرس اضافه شده است. برای بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه نیز دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و تجهیز بخش آی سی یو انجام شده است.

وی با تاکید بر تقویت بخش سرپایی خدمات رسانی به بیماران کرونایی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها  برای خدمات رسانی به بیماران به صورت سرپایی استفاده کرد تا از بستری بیماران در مراکز درمانی جلوگیری شود. این بخش با ارائه دارو و عکسبرداری به بیماران خدمات رسانی های مفیدی انجام داده است.

دکتر دالوندی اظهار کرد: هیچ بیماری نیست که به علت مشکلات مادی در دوران کرونا از درمان باز بماند. در بیمارستان ها مددکاران اجتماعی به حل مسائل مالی در این زمینه کمک های بسیاری کرده‌اند و حتی بخش‌های بیمه هم با پوشش‌های بیمه‌ای خود کمک شایانی به بیماران کرده‌اند.

وی خطاب به مردم گفت: ماسک باید جزئی از فرهنگ عمومی باشد و عدم استفاده از ماسک نوعی ناهنجاری اجتماعی به حساب می آید که باعث به خطر افتادن جان اقوام و نزدیکان می شود و نتیجه آن همه گیری ویروس در جامعه است و عدم کنترل قدرت سرایت و واگیری را در بر خواهد داشت.

  وی ضمن قدردانی از رییس و تمامی مدیران و مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی ساوه در خدمات رسانی به بیماران کرونایی و غیر کرونایی اظهار کرد:  بیمارستان ها و مدافعان سلامت در حوزه بهداشت و درمان در خط مبارزه با کرونا در حال خدمات رسانی به بیماران هستند و در این حیطه پرستاران و پزشکان بیشترین سهم را دارا هستند که جای بسی قدردانی و تشکر دارد.

 

 

 
 

 

 

کلید واژه ها: دکتر کوروش دالوندی اخبار ساوه دانشگاه ساوه اخبار کرونا پیک پنجم کرونا کرونا در ساوه


نظر شما :