فرماندار خبر داد:

بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه

۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۳ کد : ۱۰۴ اخبار و رویدادها اخبار خیرین
تعداد بازدید:۱۱۳۰
به گزارش وب دا ساوه، به نقل از خبرگزاری ایسنا، فرماندار ساوه از بازگشت محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی با شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان خبر داد.
بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه

فرماندار ساوه از بارگشت محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی با شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان خبر داد.
علی میرزایی عصر امروز شنبه ۱۹ مهرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ساوه برگزار شد، بر عزم عمومی همه دستگاه های اجرایی با مشارکت حداکثری برای مقابله با کرونا ویروس و برطرف کردن مشکلات تاکید کرد و افزود: حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی موجب خستگی و کاهش تاب آوری کادر پزشکی و درمانی شده و از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گلایه دارند و تراکم بیماران بار سنگینی را بر دوش حوزه سلامت تحمیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه امروز در پایتخت تصمیمات سختگیرانه ای برای مقابله با کرونا نظیر استفاده اجباری از ماسک از درب منزل اتخاذ شده است، افزود:  در ساوه نیز آمار تلفات جانی و تعداد مبتلایان افزایش چشمگیری داشته است که غالبا زنان خانه دار هستند و این بیماری فراگیر شده است.
وی از اعضای ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه خواست تا برای مقابله و پیشگیری به منظور کاهش آمار مبتلایان برنامه مدون ارائه دهند، گفت: ستاد بازرسی و نظارتی که  در پیک اول تشکیل شده بود باید مجددا احیا شود. باید بازرسی و برخورد با افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند تشدید شود که نتیجه آن قطعا منجر به کاهش آمار مبتلایان خواهد شد.
فرماندار ساوه تصریح کرد: در هر زمینه ای که اجرای مصوبات کرونا پیگیری شده و با نظارت دقیق صورت گرفته اثر بخش بوده است، بر این اساس همه دستگاه‌های اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی باید برنامه‌های نظارتی و عملیاتی خود را اعلام کنند.
وی افزود: دانشکده علوم پزشکی باید شرح وظایف هر دستگاهی را ابلاغ و گزارش عملکرد را از مدیران بطور روزانه و مستمر مطالبه کند. متاسفانه در بازار و اماکن عمومی شهر ساوه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و بعضاً ماسک استفاده نمی‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه تجمع با افزایش آمار رابطه مستقیم دارد، گفت:  براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی هر یک نفر می‌تواند ۴۰ نفر را درگیر کند، از این رو باید به سمت اجباری شدن استفاده از ماسک پیش رویم.
میرزایی با تاکید بر اینکه باید ضدعفونی معابر و گندزدایی تشدید شود، افزود: رسانه‌ها حساسیت‌های اجتماعی را افزایش دهند و بخشداران و دهیاران نیز به کمک دستگاههای اجرایی آمده و بر اجرای دقیق شیوه نامه ها نظارت کنند.
وی، تعطیلی برگزاری مجالس تجمعی در اماکن عمومی و بقاع متبرکه، عدم برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی آموزشکده‌ها، مهدهای کودک، زبانکده‌ها، مسدود کردن ورودی به تفرجگاه ها و مراکز تجمعی، تعطیلی سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها را محدودیت‌های کرونایی این شهرستان تا اطلاع ثانوی اعلام کرد و افزود:  تمکین به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا وظیفه‌ای شرعی و قانونی و مصداق بارز رزمایش ولایت پذیری و عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب برای شکست کروناویروس است.
وی حساس کردن مردم و اطلاع رسانی مطابق با دانش و توانایی علمی هر فردی را مورد تاکید قرار داد و خواستار اهتمام جدی دستگاه های اجرایی برای مقابله با این بیماری شد و افزود: نباید به پرسنل پزشکی و کادر درمانی فشار زیادی وارد شود چرا که با کاهش تاب آوری آنان، ادامه درمان این بیماری مختل خواهد شد.
در این جلسه، آخرین وضعیت شهرستان در خصوص بیماری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت ، همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درخصوص بیماری کروناویروس، بر برخورد قاطعانه با هر اقدامی که منجر به خطر افتادن سلامت عموم مردم شود، تاکید شد.
براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۶ نفر در ساوه و یک نفر در زرندیه به علت بیماری کرونا بستری شدند که حال عمومی چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر در ساوه و زرندیه به علت ابتلا به کرونا در ساوه جان خود را از دست داده اند.

کلید واژه ها: کووید 19 کرونا فرماندار دستگاه اجرایی مراکز درمانی


نظر شما :